Analisis Pengetahuan Konsumen (Customer Knowledge) Dan Preferensi Konsumen Terhadap Kepuasan Konsumen Serta Penilaian Customer Satisfation Indek (CSI) Konsumen Kosmetik Wardah (Studi Kasus Konsumen Yang Ada Di Kota Medan)

  • Dian Isra Rizky

Abstract

BSTRACT The research analysis of partial and simultaneous consumer knowledge and preferences has a significant impact on ward cosmetics consumer satisfaction in Medan city and whether consumers are satisfied with ward cosmetics based on customer satisfaction index (CSI). The data analysis techniques used are associative methods with the help of SPSS version 16.0. This study uses classical assumptions, multiple linear regression analysis, t test, F test, determinant test and customer satisfaction index (CSI). The population in the study was the entire cosmetic consumer ward in the city of Medan, and sampled 100 respondents. Primary data retrieval using questionnaire. The results show that consumers' knowledge and preferences of both partial and simultaneous consumers significantly affect the satisfaction of ward cosmetics users in Medan city and that consumers are satisfied with ward cosmetics based on customer satisfaction index (CSI). Keywords : Consumer Knowledge, Consumer Preferences And Consumer Satisfaction

Downloads

Download data is not yet available.

References

DAFTAR PUSTAKA
A. Buku :
Alma, B. (2010). Manajemen Pemasaran & Pemasaran Jasa. Bandung: CV.
Alfabeta.
Armstrong, G. dan Kotler, P. (2013). Prinsip-prinsip Pemasaran, Jilid 1, Edisi ke12. Jakarta: Penerbit Erlangga
Arikunto, S. (2012). Prosedur Penelitian, Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: PT
Rineka Cipta.
Armstrong, G. dan Kotler, P. (2013). Prinsip-prinsip Pemasaran, Jilid 1, Edisi ke12. Jakarta: Penerbit Erlangga
Arikunto, S. (2012). Prosedur Penelitian, Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: PT
Rineka Cipta.
Assael, H. (2011). Perilaku Konsumen dan Pemasaran. Edisi Keenam. Jakarta:
Penerbit Salemba Empat.
Buttle, F. (2011). Customer Relationship Management: Concepts and Technology.
Oxford: Butterworth-Heinemann, imprint of Elsevier.
Ghozali, I. (2011). “Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS”.
Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Gerungan, W.A. (2012). Psikologisosial. Bandung: PT RefikaAditama.
Ghozali, I. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate dengan program SPSS, Badan
Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang.
Hawkins, et al. (2010). Costumer Behavior: Building Market Strategy. Boston :
Irwin/McGraw Hill. .
Kotler, P. dan Keller, W. (2010). Manajemen Pemasaran. Jilid 1, Edisi 13,
Terjemahan Bob Sabran, MM. Jakarta: Penerbit Erlangga.
Kotler, P dan Amstrong, G. (2012). Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 13.Jilid 1.
Jakarta:Erlangga.
Kotler, P. dan Keller, W. (2012). Manajemen Pemasaran. Edisi ke-12. Jakarta:
Penerbit Erlangga
Soebianto, A. (2014). Analisis pengaruh faktor – faktor brand equity pada sepeda
motor merek honda terhadap keputusan pembelian pada konsumen di kota
bandung. E- journal Graduate Unpar Vol.1 No.1 .
Tjiptono, F. (2011). Strategi Bisnis Pemasaran. Andi. Yogyakarta.
B. Penelitian dan Jurnal :
Aspan, H., F. Milanie, and M. Khaddafi. (2015). “SWOT Analysis of the Regional
Development Strategy City Field Services for Clean Water Needs”.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences,
Vol. 5, No. 12, pp. 385-397.
Citra, G., & Pramono, C. Analysis of Factors Affecting Earning Management in B
anking Companies Listed on BEI.
Dra.Winarni, MM.. Analisis Tingkat Kepuasan Pelanggan Dengan Menggunakan
Metode Customer satisfaction Index dan Impotance Performance Analysis
Serta Servis Quality. Teknik Industri Institut Sains Teknologi. AKPRIND :
Yogyakarta
Daulay, M. T., & Sanny, A. Analysis of Structural Equation Modeling Towards
Productivity and Welfare of Farmer's Household in Sub-District Selesai of
Langkat Regency.
Daulay, M. T. Model pengendalian kemiskinan dengan pendekatan diversifikasi
usaha, sustainable development goalds (sdgs) dan economic value (studi pada
daerah pemekaran di Sumatera Utara). Quantitative Economics Journal, 6(3).
Fiona, A. (2015). Pengaruh Strategi green marketing mix dan pengetahuan produk
terhadap keputusan pembelian ponsel Nokia Bogor : Institut Pertanian
Bogor
Febrina, A. (2019). Motif orang tua mengunggah foto anak di instagram (Studi
Fenomenologi Terhadap Orang Tua di Jabodetabek). Jurnal Abdi Ilmu, 12(1),
55-65.
Husni, S. (2014). Penerapan Customer Satisfaction Index dan Analisis GAP Pada
Kualitas Pelayanan Trans Jogja. Jurnal Ilmiah Teknik Industri, volt.13.0.2
Indrawan, M. I., & Widjanarko, B. (2020). Strategi meningkatkan kompetensi
lulusan Universitas Pembangunan Panca Budi Medan. JEpa, 5(2), 148-155.
Mayendra, D. (2013). Pengaruh Kredibilitas Berita Politik dalam Media Online
Okezon.com Terhadap Preferensi Pengguna. Penulisan Ilmiah: Universitas
Gunadarma
Pramono, C. (2018). Analisis faktor-faktor harga obligasi perusahaan keuangan di
bursa efek Indonesia. Jurnal Akuntansi Bisnis dan Publik, 8(1), 62-78.
Pane, D. N. (2018). Analisis pengaruh bauran pemasaran jasa terhadap keputusan
pembelian teh botol sosro (studi kasus konsumen alfamart cabang
ayahanda). JUMANT, 9(1), 13-25.
Rusiadi, K. F. F., Suwarno, B., Alamsyah, B., & Syaula, M. Indonesia Mining
Company Stock Stability Prediction (ARDL Panel Approach).
Sumarwan, U. (2012). Perilaku Konsumen: Teori dan Penerapannya dalam
Pemasaran. Bogor: PT.Ghalia Indonesia
Sanny, A., & Yanti, E. D. Du Pont Analysis Integrative Approach to Ratio Analysis
at PT. Federal International Finance.
Setiawan, A., Hasibuan, H. A., Siahaan, A. P. U., Indrawan, M. I., Rusiadi, I. F.,
Wakhyuni, E., ... & Rahayu, S. (2018). Dimensions of Cultural Intelligence and
Technology Skills on Employee Performance. Int. J. Civ. Eng. Technology,
9(10), 50-60.
Setiawan, A. (2018). Pengaruh promosi jabatan dan lingkungan kerja terhadap
semangat kerja pegawai di lingkungan Universitas Pembangunan Panca Budi
Medan. Jurnal Akuntansi Bisnis dan Publik, 8(2), 191-203.
Waruwu, A. A. (2018). Pengaruh Kepemimpinan, Stres Kerja dan Konflik Kerja
Terhadap Kepuasan Kerja Serta Dampaknya Kepada Kinerja Pegawai
Sekretariat DPRD Provinsi Sumatera Utara. JUMANT, 10(2), 1-14.
Yanti, E. D., & Sanny, A. The Influence of Motivation, Organizational Commitment,
and Organizational Culture to the Performance of Employee Universitas
Pembangunan Panca Budi.
Yuliato, T. (2010). Analisis Sikap dan Preferensi Konsumen Terhadap Minuman
Probiotik Jenis Yoghurt (kasus konsumen yakulkt dan vitacharm di kota
Bogor ). : Institut Pertanian Bogor
Published
2021-06-24